Klienti eMerite mohou nově sledovat vliv diskusí na návštěvnost webu
16. 9. 2013 | Jednotné uživatelské rozhraní, které zobrazuje data z monitoringu sociálních médií a dalších internetových diskusí o určité firmě spolu s daty o efektivitě jejích webových stránek, spustila společnost eMerite. Vizualizace takto integrovaných dat umožňuje jednoduše vyhodnocovat, která diskutovaná témata přivádějí firemnímu webu kolik jak zaujatých návštěvníků, které kampaně na Facebooku mají jaký dopad na konverze návštěvníků v zákazníky (např. na počty objednávek po internetu) atp.
Novinka je volitelným rozšířením služby eMerite VOBID, která po třech letech vývoje pokrývá internetové diskuse v 9 jazycích – v češtině, slovenštině, ruštině, angličtině, slovinštině, chorvatštině, rumunštině, polštině a v maďarštině.
Vedle klíčových ukazatelů výkonu (KPI) firemního webu či e-shopu lze v novém rozhraní eMerite sledovat KPI z monitoringu sociálních médií, např. počty příspěvků o dané firmě podle témat, sentiment diskusí (pozitivní nebo negativní vyznění), a především vyhodnocovat trendy a vzájemné vztahy mezi všemi integrovanými ukazateli. Lze tak snadno odhalovat dopad on-line diskusí a kampaní na návštěvnost firemního webu, např. jaký měla kritická diskuse o určitém produktu na různých serverech vliv na návštěvnost příslušné produktové stránky (příp. na on-line prodej), jak se na zájmu o firemní web projevilo šíření různých informací o firmě na Facebooku, na Twitteru atd. Přímo v grafech integrovaného rozhraní lze přitom odhalovat příčiny zobrazovaných jevů, tzn. které události vyvolaly jaký objem diskusí či růst návštěvnosti webu – pouhým najetím myši na vybranou hodnotu lze např. zjistit, že rekordní návštěvnost firemního webu v určitém dni měsíce způsobil vysoký počet komentářů či tzv. lajků u konkrétní zprávy na firemní facebookové stránce. Navíc je vizualizační rozhraní eMerite nezávislé na zdrojích dat – lze do něj integrovat data z kteréhokoli softwaru pro monitoring sociálních médií, z jakéhokoli softwaru pro měření návštěvnosti webových stránek (např. z Google Analytics) a dokonce i ze CRM systémů apod.
„Poskytujeme klientům unikátní možnost sledovat, jak se vzájemně ovlivňují jejich aktivity v sociálních médiích s dalšími internetovými nebo i off-line reklamními kampaněmi, resp. jaký je synergický efekt veškerých marketingových aktivit měřitelný na internetu,“ vysvětlil přínos nového vizualizačního rozhraní Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite. „Než aby si klient exportoval data ze dvou či více různých softwarů, ručně vytvářel souhrnné tabulky a složitě v nich pak hledal souvislosti, uvidí všechny důležité údaje najednou po několika kliknutích,“ doplnil Petrášek.
Příloha:
Screenshoty vybraných ukazatelů z integrovaného vizualizačního rozhraní eMerite VOBID (soubor PDF, 406 kB).
Společnost eMerite, s.r.o., se zaměřuje na monitoring a vyhodnocování obsahu on-line diskusí (Social Listening) a další analytické a poradenské služby založené na internetových měřicích technologiích. Uživateli služby eMerite VOBID, která byla v roce 2009 prvním ryze českým nástrojem pro monitoring sociálních médií, se staly např. společnosti AAA AUTO, AHOLD, Danone, Komerční banka, Mountfield, pojišťovna Uniqa, RWE, Tesco Stores, Vodafone a řada dalších klientů v ČR i v zahraničí. Partnerem eMerite je Ipsos, největší agentura pro výzkum trhu a veřejného mínění v ČR.
Více aktualit